.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تکذیب عجیب دیدار مشایی و کلینتون در قطر

حامیان مشایی در حالی دیدار وی با مقامات آمریکایی را تکذیب کرده‌اند که با عزیمت هیلاری کلینتون به قطر، هنوز خبری از اتمام سفر دو روزه رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور به قطر منتشر نشده است.

به گزارش «فردا»، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، برای شرکت در اجلاس آمریکا و کشورهای اسلامی در قطر، واشنگتن را به قصد دوحه ترک کرده است.

هدف اصلی این سفر، رایزنی برای تشدید فشارها علیه جمهوری اسلامی ایران است.

سفر کلینتون به صورت کاملا تصادفی زمانی رخ می‌دهد که به هنگام رسانه‌ای شدن آن در هفته گذشته، خبر سفر اسفندیار رحیم مشایی به قطر نیز منتشر شد.

اسفندیار رحیم مشایی، روز چهارشنبه یعنی یک روز قبل از راهپیمایی سراسری 22 بهمن ماه، تهران را به مقصد دوحه ترک کرد.

به گفته سفیر ایران در قطر، سفر رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور به دعوت امیر قطر " راستاي توسعه روابط دوجانبه، مشورت‌ها و به ويژه موضوع ايرانيان" صورت گرفته است.

تا لحظه انتشار خبر، هیچ خبری مبنی بر بازگشت مشایی از قطر از سوی رسانه‌ها منتشر نشده و برخی منابع «فردا» نیز از بازگشت وی اظهار بی‌اطلاعی کردند. [ این نقش جدید مشایی است یا وظیفه جدید؟]

از سوی دیگر، با اوج‌گیری شایعات یک سایت حامی مشایی خبر دیدار مسئول دفتر رئیس‌جمهور با وزیر امور خارجه آمریکا را رد کرد.

به گزارش «فردا»، یک منبع نزدیک به مهندس اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر رییس جمهوری گفت: مشایی تنها برای بررسی و رسیدگی به امور ایرانیان مقیم قطر به این کشور سفر کرده است و هیچ دیداری با مقامات آمریکایی نداشته است.

این تکذیبیه در حالی مطرح شد که هیچ‌یک از منابع خبری در مورد دیدار مشایی با مقامات آمریکایی خبری منتشر نکرده بودند و از این رو تکذیبیه حامیان مشایی عجیب به نظر می‌رسد.

در همین حال قابل توجه است که بعید به نظر می‌رسد مقامات آمریکایی دیگری بجز سفیر آمریکا در قطر، پیش از کلینتون در دوحه حاضر شده باشند و باید دید دیدار مشایی با کدام یک از مقامات آمریکایی تکذیب شده است که کسی از حضور آنان در قطر خبر ندارد.

انتقادات قبلی

پیشتر حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان نسبت به انتشار شايعاتی مبني بر تمايل يكي از افراد نزديك به رئيس جمهور محترم براي تعامل با آمريكا، و وجود قرينه هايي نظير رويكرد ايشان به عرصه هاي سياسي و فرهنگي مورد قبول آمريكا و ناهمخوان با مباني ارزشي انقلاب، ابراز نگرانی کرده بود.

علی مطهری نماینده منتقد دولت نیز در گفتگویی از دولت خواسته بود که با مردم صادق باشد و اگر در پشت پرده با قدرت های بزرگ گفت و گوهایی دارد به مردم اعلام کند و مسئله انرژی هسته ای را به رابطه با آمریکا پیوند نزند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.08 seconds.